Onlangs opende ik bovenstaande fles. Een 'krijgertje' en erg lekker. Deze Merlot uit de Languedoc kwam me bekend voor... waar had ik die naam eerder gezien? Ik keek eens goed naar de fles maar de 'gelauwerde kop' die op het plaatje staat, kon ik niet thuis brengen. Toen zag ik de bovenkant van de halscapsule: Een uil, die had ik wel eens eerder gezien! Zat deze wijn niet in het Albert Heijn assortiment?! Jazeker, van de zomer heb ik die nog gekocht, dat was ''La cuvee Mythique". Helaas uit het assortiment heden ten dage.
Op de website van nomerlot.com de volgende beschrijving over de uil:
"I wish I knew why so many wine labels have animals or birds or sea mammals or even insects featured on them. There must be some study out there somewhere that has shown that consumers gravitate toward bottles that highlight cute creatures – they don’t even have to be cuddly. A connection to nature, our inner selves; there must be some link in there but I just haven’t quite figured it out yet. I think that the owl in this case is supposed to look mysterious, even inquisitive perhaps and most certainly inviting . . . don’t you want to discover what’s inside this bottle, my friend? Join me on my quest for knowledge, he (actually she, see below) says, let us learn together and we shall know more."
Geen opmerkingen:
Een reactie posten