woensdag 18 januari 2006

Spaanse Draak: Berberana Dragon Tempranillo


Volgens Albert Heijn: Smaak: Sappig, fruitig, mild en soepel en lekker bij: Kip, kalkoen, kaas(plankje) en als borrelwijn. Een Tempranillo uit Spanje, niet mijn meest favoriete wijndruif en normaal 4,79. Nu twee voor 5 euro, kijk dat zijn de betere prijzen. Maar... hoe smaakt ie eigenlijk? Ik vond hem wat te licht zo op het eerste gezicht maar dat hoort ook bij deze wijn. Veel fruit en inderdaad wat hout, zoals te lezen is in het persbericht op de site:
Van Berberana, de makers van de wijn: "
Tasting comments: Deep ruby red, showing no obvious signs of age. The bouquet shows rich intense fruit against a background of oak. On the palate, the wine shows excellent balance with a long harmonious aftertaste."

De eerste fles is op en ik denk zeker dat het een goeie aanbieding is, 2 voor 5 euro. Voor de normale prijs van 4,89 zou ik hem echter gewoon in het schap laten staan. Het is zeker geen slechte wijn maar het is niet echt mijn smaak, hij doet me een beetje denken aan Cotes du Rhone en Beaujolais wijnen. Dat was ook de omschrijving op
Marco's wijnsite:

"Heerlijke smaak, barstensvol fruit. Wijn om nog eens te kopen is de eerste indruk. Het lijkt een beetje op Beaujolais Primeur, maar dan met nog meer fruit, ik lees later dat wijnen gemaakt van de Tempranillo vaak op de zelfde manier bereid worden als de wijnen van de Gamay, en dat niet de druivensoort maar juist de bereidingsmethode bepalend is voor de uiteindelijke smaak."

Geen opmerkingen: