vrijdag 28 juli 2006

Ironstone Shiraz, La Cave Des Hautes VignesVdP Hautes Alpes & Postbank wijn

In verband met drukke werkzaamheden aan mijn doctoraalscriptie heeft deze blog al een tijdje geen updates gehad. Over twee weken lever ik hem in, dus tot die tijd even geen wijnrecensies. Nou vooruit, nog snel een paar wijntjes:

Ironstone Shiraz, een californische bodybuilder. Zware Amerikaan met het karakteristieke shiraz-pepertje. Smaakt naar bosbessen. Lekker logge wijn voor bij slowfood.
Over de wijn zegt de firma het volgende:

"The 2002 Shiraz has an intoxicating aroma, offering peppery spice and hints of dark juicy fruit." via ironstonevineyard ------------------------------------
En een cadeautje uit Frankrijk: mijn ouders kwamen terug met deze wijn uit 'les hautes alpes'. Uit die streek had ik nog nooit een wijn geproefd, ik wist niet eens dat ze in de alpen wijn maakten. Simpele rode tafelwijn, biologisch volgens deze website. Smaakt flink naar rode bessen, stevige zuren maar bij het tweede glas proeven we al veel minder nadrukkelijk de zure besjes. Lekker gegist druivensapje!
------------------------------------
Een maand geleden kwam de postbank met een aanbieding, 10 flessen voor 54 euro, en dan was één fles een magnum. Vin de Pay D'oc, daar kampen ze met een enorm overschot dus misschien vandaar deze aanbieding? De flessen hebben zo te zien geen fluit met elkaar te maken, een Zinnia Sauvignon Blanc, een Flamant Rouge en een Papillon D'Argent. Ah ik zie het al, ze komen bij dezelfde wijnfabriek vandaan, Mis en Bouteille par Les Crus Prevendus. Juist, de rode nog even laten liggen, die is nog wat hard. Wit en Rosé zijn lekker op dronk, heerlijk ter afwisseling van al dat water dat tijdens deze hittegolf met hectoliters gedronken wordt.

Geen opmerkingen: