zondag 1 oktober 2006

AD Wijnquiz

Een tijd geleden deed ik mee met de AD wijnquiz. Deze bestond uit 100 meerkeuze vragen varierend in moeilijkheid van 'zeer eenvoudig' tot 'niet te vinden met google'. Ik had mijn best gedaan, met de boeken 'Tot op de bodem', 'De supermarkt wijngids 2006' en 'De wijnalmanak 2006' op schoot ging ik de vragen langs. Waar ik niet uitkwam heb ik de hulp van google ingeroepen en zo vond ik een antwoord op de meeste vragen. Er bleven een stuk of 15 vragen open die ik echt niet kon vinden en dus moest gokken.

Afgelopen week kreeg ik een mailtje dat ik niet tot de top tien behoorde, balen dus maar helaas. Zelfs met een score van 97 punten kwam je daar niet in. Vandaag zag ik de antwoorden online en keek ik mijn formulier na: 5 fout van de 100! Daar ben ik toch best trots op, ik als amateur wijnliefhebber toch maar 5 fouten.


"Geachte deelnemer aan de AD/Proefschrift Nationale Wijntest 2006,

De Nationale Wijntest 2006, dit jaar i.s.m. het Algemeen Dagblad, heeft geresulteerd in een overweldigende belangstelling. Heel veel wijnliefhebbers hebben de handschoen opgenomen om hun kennis en ervaring op sportieve wijze te toetsen. Namens The Wine & Food Association en het Algemeen Dagblad onze hartelijke dank aan een buitengewoon succesvolle editie van de Nationale Wijntest.

Zoals bekend, bestaat de Nationale Wijntest uit een theoretisch en een praktisch deel. Het theoretische gedeelte is nagekeken en toonde aan dat het kennisniveau onder de deelnemers hoog tot zeer hoog is. Onze complimenten! Uiteindelijk bleek dat zeer hoge scores van 97 punten zelfs onvoldoende waren om door te dringen tot de top tien en daarmee de finale.

Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat u, ondanks een goede score, niet bent doorgedrongen tot de finale op 1 oktober tijdens KunstHal Kookt."

Nakijken kan hier

Geen opmerkingen: