zondag 30 augustus 2009

Cos d'Estournel van het web

Zo, weer terug van vakantie, Denemarken, heerlijk weer! Eens kijken of er nog wat interessants is gebeurd op wijngebied. Sinds een paar maanden kijk ik wat rond op marktplaats.nl voor mooie flessen of andere opmerkelijke wijnparafernalia. Ik las de onderstaande advertentie:



en zag daar een aantal interessante wijnen. Bijvoorbeeld de Cos d'Estournel 1999. Eens gemaild en gelijk gevraagd wat de Rothschild uit mijn geboortejaar moest kosten. Ik kreeg gelijk een reactie van Jan, met een schappelijke prijs voor de Cos, de Rothschild durf ik nog niet aan, wie weet als het schip met geld binnen is.
Na een een paar mailtjes heen en weer stapte ik vanochtend in de auto om twee Cos d'Estournels op te halen.

Ik werd ontvangen met koffie en Jan en Joyce vertelden honderduit over hun wijnpassie. Over Imperials uit Leipzig, mooie deals bij de Colruyt en Bordeaux en primeur via hun Zwitserse vrienden. Leuk om te horen dat ze ook redelijk jong begonnen waren en nu genieten van af en toe een mooie fles Frans Groot Rood bij de maaltijd. Het eten wordt aangepast aan de wijn, niet andersom!



Goed, de wijn ging weer mee naar Leiden alwaar hij naast zijn 'naakte' broertjes in de wijnkast resideert!

Geen opmerkingen: