vrijdag 31 maart 2006

Cimarosa Merlot & Gran Sangre de Toro

Een tijd terug had ik een Merlot van de Lidl meegenomen en die was erg goed. http://wijntjes.blogspot.com/2005/11/verschillende-wijntjes.html Vol goede moed ging ik afgelopen week weer zoeken of ze deze wijn nog hadden. Helaas, nergens te vinden. Wel vond ik de Cimarosa Merlot, ook uit Chili. Deze leek qua halsetiket wel een beetje op degene die ik vorig jaar had gekocht. Qua smaak echter was het iets compleet anders... Wrang zuur en hard. Mijn smaakpapillen kregen het zwaar te verduren, het litertje accuzuur waar ik normaal mijn mond mee spoel was milder dan deze wijn. Zelden zo'n vieze Merlot gedronken. Ik keek gelijk of ik niet stiekem een fles azijn had gekocht maar nee, de Lidl verkoopt dit als wijn. Wees gewaarschuwd, loop hier met een grote boog omheen!
------------------------------

Hierna maar eventjes de Gall & Gall bezocht, het zijn wilde wijndagen daar en dus krijg je je tweede fles (deze moet wel dezelfde streepjescode hebben als de eerste) voor de helft van de prijs. Dat is toch leuk, want daar verkopen ze Gran Sangre de Toro, een heerlijke Spaanse zondoorstoofde rode wijn die normaal zo rond de 11 euro kost en dus nu iets betaalbaarder is voor een arme student.
Een mooie complexe rode wijn die je alle wijn ellende weer doet vergeten.



via Torres.es:
"The best Garnacha, Cariñena and Syrah grapes that produce Gran Sangre de Toro are grown in a region famous since the times of the Roman Emperor Augustus for producing the finest Mediterranean wines."

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Kwam deze tegen tijdens het surfen, was op zoek naar cimarosa merlot 2006, maar vond deze van vorig jaar. Die van 2006 is wel weer goed gemaakt en smaakt zeker goed.

Groeten

Johan Klaassen
bbommel@hotmail.com

leuke blog !

Maarten zei

Lidl merlot cimarosa 2010 vinden we prima te drinken!

Erik B. zei

Dank voor je reactie, leuk om te zien dat de jaargangen zo verschillend kunnen zijn. Een tijd geleden weer eens bij de Lidl geweest en daar lagen zelfs Sangioveses van net geen 20 euro. De stoute schoenen aangetrokken en er een meegenomen, ik laat tezijnertijd weten hoe deze waren!