maandag 12 september 2005

Villa Cafaggio, Chianti Classico

Villa Cafaggio, een heerlijke chianti classico. Dit is echt één van mijn favorieten, ik had nog een doosje met 12 flessen in mijn kelderbox staan. Gistermiddag ging ik eens kijken of ze daar al uit bevrijd wilden wilden worden en ja hoor ze wilden wel weg. Helaas heeft het van de zomer nogal geregend en stond er een laagje water aan deze doos met wijn te sabbelen hetgeen een gore groene laag op de doos en op de flessen achterliet. Toen ik dus een flesje opentrok was ik dan ook lichtelijk bevreesd over de impact van deze martelingen. Niet onterecht, er kwam een klein maar heel vies walmpje verrotting vanaf, de wijn kon zo door het toilet. Tja, dat krijg je met echte kurk. Hopelijk zijn er nog een paar flessen die de catacomben hebben overleefd.
Gelukkig had ik nog een flesje Lindemans Cabernet Sauvignon staan met een mooie synthetische kurk, die had zich niets aangetrokken van de walm des doods.

Geen opmerkingen: